Ellevill (bulke)sommer

– Det har gått i et bankende kjør, og deler av ferieavviklingen måtte utsettes til august, sier Roger Botnedal i FixBil.


Han sitter på kontoret ved FixBil i Simonsviken i Gravdal, også kjent som Damsgård Karosseri, og oppsummerer sommeren. Juli er vanligvis en stille måned. Sommeren 2020 ble alt annet enn stille. Ved FixBils tre karrosseriverksteder i Gravdal, Møllendalsveien og Fanaveien ble fellesferien forvandlet til høysesong.

Helt ellevilt

– Det var helt ellevilt. Grunnen til at det ble så hektisk henger sammen med at alle skulle ha Norges-ferie, og de fleste la ut på biltur. Dermed ble det også langt flere bulkeskader enn ellers, sier Botnedal.  Og ved inngangen til september er fortsatt rushet ikke helt over. Det er  opp mot en ukes ventetid, men det jobbes hardt for å redusere køen.

Juli mest hektisk

– Innen få uker har vi tatt unna det verste. Vi trives best når vi kan invitere kundene velkommen på én til to dager, sier han.
Et eksempel på en annerledes sommer er verkstedet i Fanaveien som hadde den mest hektiske måneden i nettopp juli hittil i år.

Berømmer medarbeiderne

– Jeg må berømme medarbeiderne som har gjort en heroisk innsats, vært fleksible og stått på. Samtidig skal vi være glad for at kundene bruker oss. Det finnes eksempler på mange andre virksomheter som sliter på grunn av pandemien, og sånn sett er vi veldig heldige. Det er faktisk kjekkere  å stønne over for mye jobb, enn å sukke oppgitt over permittering eller lediggang, sier Botnedal.

Har du bulket bilen kan du ta direkte kontakt med FixBil på 06066. FixBil bistår med gratis befaring og veileder deg om hvorvidt skaden dekkes av ditt forsikringsselskap. FixBil tar også dialogen med forsikringsselskapet.